Dzień dobry Niedźwiadki.

1. Poznanie (przypomnienie) ogólnej budowy drzewa

Załącznik 1

2. Karty pracy, cz. 4, s. 12–13.

Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Strażnicy przyrody. Kolorowanie rysunków zwierząt.

− Co robiły dzieci w lesie?

− Co mówiły zwierzęta o dzieciach?

− Jak wy zachowujecie się w lesie?

3. Odkrywanie litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

 

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 70.

− W czym leżał Olek?

− Czy przyjemnie jest leżeć w hamaku?

 

Analiza i synteza słuchowa słowa hamak.

Dzieci dzielą słowo hamak na sylaby oraz na głoski. Liczą, ile w słowie jest sylab i ile głosek. Wyróżniają pierwszą głoskę. Następnie wymieniają inne słowa rozpoczynające się głoską h (herbata, hotel, huta…)

 

Budowanie modeli słów: hamak, Hubert.

Wyciągamy czerwone kartoniki i niebieskie. Głośno wymawiamy głoski w słowach: hamak, Hubert. Potem określamy rodzaj głoski h, mówiąc ją długo: hhhyyyy… krótko: h, h, h, h… Głoska h jest spółgłoską i oznaczamy ją na niebiesko. Pod schematami słów: hamak, Hubert, zaznaczamy miejsca głoski h na niebiesko. Wskazujemy pozostałe spółgłoski i zaznaczamy je na niebiesko. Pozostałe głoski – samogłoski – oznaczamy czerwonymi kartonikami.

 

Wyciągamy literki i układamy słowa: hamak , Hubert.

4. Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 70–73.

 

Miłego dnia kochani

Pani Ania



Załączniki: