Literka H 4.05.
Dzień dobry Niedźwiadki.
1. Poznanie (przypomnienie) ogólnej budowy drzewa
Załącznik 1
2. Karty pracy, cz. 4, s. 12–13.
Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Strażnicy przyrody. Kolorowanie rysunków zwierząt.
− Co robiły dzieci w lesie?
− Co mówiły zwierzęta o dzieciach?
− Jak wy zachowujecie się w lesie?
3. Odkrywanie litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 70.
− W czym leżał Olek?
− Czy przyjemnie jest leżeć w hamaku?
Analiza i synteza słuchowa słowa hamak.
Dzieci dzielą słowo hamak na sylaby oraz na głoski. Liczą, ile w słowie jest sylab i ile głosek. Wyróżniają pierwszą głoskę. Następnie wymieniają inne słowa rozpoczynające się głoską h (herbata, hotel, huta…)
Budowanie modeli słów: hamak, Hubert.
Wyciągamy czerwone kartoniki i niebieskie. Głośno wymawiamy głoski w słowach: hamak, Hubert. Potem określamy rodzaj głoski h, mówiąc ją długo: hhhyyyy… krótko: h, h, h, h… Głoska h jest spółgłoską i oznaczamy ją na niebiesko. Pod schematami słów: hamak, Hubert, zaznaczamy miejsca głoski h na niebiesko. Wskazujemy pozostałe spółgłoski i zaznaczamy je na niebiesko. Pozostałe głoski – samogłoski – oznaczamy czerwonymi kartonikami.
Wyciągamy literki i układamy słowa: hamak , Hubert.
4. Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 70–73.
Miłego dnia kochani
Pani Ania