Tyle stóp, tyle kroków 28.04
Kochane Żyrafki, dzisiaj zajmiemy się dokonywaniem pomiarów długości różnych przedmiotów. Wykonamy także pracę plastyczną związaną z tematyką tego tygodnia (zwierzęta na wsi). Wiem, że macie mnóstwo energii, dlatego też dzisiaj się pogimnastykujemy. Zapraszamy na zajęcia.Zajęcia dydaktyczne cz. I:
1. "Długi, krótki" - ćwiczenia w mierzeniu długości.
Jak myślicie, co pomaga nam zmierzyć długość danego przedmiotu? Jakie znacie przyrządy do mierzenia? Miara, linijka, ekierka....
Proponuję, by dzisiaj pobawić się w mierzenie różnych przedmiotów za pomocą stóp, kredek, dłoni itp.
Jeśli macie w domach dywan - zmierzcie długość dywanu za pomocą stóp. Można zmierzyć długość pokoju. Niech Wasi rodzice również to zrobią. Zapiszcie na kartce, ile Waszych stóp i stóp rodzica mierzy dywan/pokój. Dlaczego wyniki się różnią? jak myślicie ?
Tak, to oczywiste - stopa rodzica jest większa od Waszej :) Na pewno Wam wyszło więcej stóp.
Teraz zmierzcie parapet, stół, blat kuchenny, wannę, łóżko używając do tego dłoni, a następnie kredek. Zapiszcie swoje wyniki.
W załącznikach znajduje się dokument word z ilustracjami przemiotów, które służą dorosłym do dokonywania pomiarów. Obejrzyjcie ilustracje, przeczytajcie ich nazwy razem z rodzicami. Jak myślicie, co mają wspólnego te przedmioty?
Na każdym narzędziu do mierzenia są cyfry i kreski. Tak są oznaczone centymetry: Ludzie się umówili, że odtąd – dotąd– to jeden centymetr. Centymetry są zwykle numerowane. Odtąd – dotąd jest jeden metr. Jeden metr ma sto centymetrów.
Miarka stolarska - służy do mierzenia mebli, desek, wszystkiego, co długie i sztywne.
Do mierzenia przedmiotów okrągłych lepiej stosować miarkę krawiecką, miękką.
Osobiste doświadczenia w mierzeniu długości i posługiwaniu się poznanymi narzędziami - na pewno w każdym domu znajdziecie miarę krawiecką, taśmę mierniczą, czy też miarę stolarską:
- za pomocą miarki krawieckiej zmierzcie obwód pasa, obwód ręki, obwód uda,
- za pomocą miarki stolarskiej zmierzycie długość parapetu i wysokość szafki, długość szuflady.
2. Praca plastyczna "Zwierzęta na wsi" - proponuję dzisiaj wykonanie rysunków zwierząt żyjących w gospodarstwie wiejskim za pomocą farb plakatowych i Waszych dłoni. Poniżej znajdują się ilustracje - propozycje "namalowania" zwierząt. Pomalujcie dłoń odpowiednimi kolorami, odciśnijcie na kartce i dorysujcie brakujące elementy.
Zachęcam do tworzenia prac :)
3. Karta pracy - w załączniku znajdziecie również zadanie - dopasuj cień z odpowiednim zwierzęciem.
Miłego dnia
Pani Monika :)
Zajęcia dydaktyczne cz. II:
Kochane Żyrafki, zachęcam do ćwiczeń gimnastycznych.
Zacznijmy ćwiczenia od naszej piosenki https://www.youtube.com/watch?v=i19lb7k9DN0&t=15s
A teraz zachęcam do ćwiczeń z wykorzystaniem przedmiotów, które z pewnością znajdą się w każdym domu.
Propozycje ćwiczeń znajdują się w poniższych linkach
https://www.youtube.com/watch?v=1JE_-hP1omo
https://www.youtube.com/watch?v=OhhjWolQkj4
https://www.youtube.com/watch?v=NeLnIzpByX8
Wykonajcie również ćwiczenia, które zapisane są na poniższych kartach
Miłego dnia
Pani Jadzia :)
PS: Przypominamy, że w razie jakichkolwiek wątpliwości lub pytań możecie się Państwo z nami kontaktować od poniedziałku do piątku z panią Jadzią w godz. 9.00 - 11.00, z panią Moniką w godz. 11.00 - 13.00
-telefonicznie (numery naszych telefonów zostały podane na grupie dla rodziców na messengerze),
-mailowo: monika_k87@wp.pl jx2@interia.eu,
-poprzez messenger