Zajęcia dydaktyczne cz. I:

1. Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby "Uparty kogut" - w załącznikach znajduje się tekst opowiadania oraz pytania mające na celu sprawdzenie, czy dzieci rozumieją jego treść.

2. Wyjaśnienie znaczenia słowa UPARTY. 

Jak myślicie, co wg Was oznacza bycie upartym? 

(np. być upartym może oznaczać dążenie do celu za wszelką cenę, może też oznaczać bronienie swojego zdania, nie zważając na to, iż inni uważają inaczej itp).

3. Zabawa ruchowa "Ptasie rozmowy".

Umówmy się, że:

-uderzanie łyżką w stół będzie oznaczało, że należy maszerować i naśladować kurę - ko, ko, ko

-uderzenie łyżką o szklankę będzie oznaczało, że należy maszerować i naśladować gąski - gę, gę, gę

-uderzenie łyżką o podłogę - należy maszerować i naśladować indyka - gul, gul, gul.

Rodzic wyznacza tempo zabawy i podaje "komendy". 

4. Oglądanie ilustracji i nazywane zwierząt - w załącznikach znajdziecie karty z obrazkami zwierząt wiejskich - obejrzyjcie je i razem z rodzicami przeczytajcie ich nazwy. Spróbujcie podać określenia do każdego zwierzęcia, np. jaki jest... królik?

5. Zachęcam do oglądania wesołej farmy https://www.youtube.com/watch?v=HLwZnNOk8PU

Miłego dnia

Pani Jadzia :)

Zajęcia dydaktyczne cz. II:

Przypomnieliście już sobie nazwy zwierząt wiejskich. Mam dla Was kilka zagadek, ciekawa jestem, czy wiecie, o jakim zwierzęciu mowa.

1. Zagadki słowne - zwierzęta na wsi:

Kiedy pędzę, galopuję,

powiew wiatru w nozdrzach czuję.

Jeśli cukru kostkę dasz,

miejsce na mym grzbiecie masz. (koń)

 

Czarne, białe i łaciate,

spotkasz je na łące latem,

nikt przed nimi nie ucieka,

dać Ci mogą dużo mleka. (krowa)

 

Co to za damy żyją w chlewiku?

Grube, różowe, jest ich bez liku.

Małe oczka, krótkie ryjki mają

i zawsze chrum, chrum, chrumkają (świnki)

 

Nie na polu, nie pod miedzą,

lecz na hali trawkę jedzą.

Wełniane kubraczki mają,

wełnę na sweterki dają. (owce)

 

Spróbujcie teraz sami ułożyć zagadki słowne o zwierzętach. 

 

2.Odkrywanie litery Ż, ż.

Poznajcie nową literę Ż, ż - litery drukowane 

Alfabet dookoła - litera ż - Printoteka.pl

Ż, ż - litery pisane 

Nauka pisania dla dzieci. Szlaczki z literą Ż.

"Ż jak.... " - podajcie jak najwięcej wyrazów na literę ż. 

Moi Drodzy, znacie już dużo liter alfabetu. Chciałabym zaproponować Wam dzisiaj pewne ćwiczenie - poproście rodziców, by dali Wam tacę i np. kaszkę manne/ mąkę. Wysypcie kaszke lub mąkę na tace i piszcie palcem wszystkie litery, które znacie. Zacznijcie oczywiście od naszej dzisiejszej literki ż. Za każdym razem, gdy będziecie chcieli "zmazać" napisaną literkę, wystarczy delikatnie potrząsnąc tacą, a wtedy kaszka/mąka znów będą "gładkie". 

Pisanie czy czytanie - co będzie pierwsze? - Ruchomy alfabet

W załącznikach znajdziecie schematy słów "żubry" i "Żaneta" - przeczytajcie je razem z rodzicami, a następnie rozetnijcie literki, ułóżcie poprawnie wyrazy i naklejcie na pustą kartkę. 

W różowych książkach "Nowe przygody Olka i Ady" na str 68-69 znajdziecie zadania z naszą literką ż. Wykonajcie też zadania na str 70 -71 - rysujcie po śladzie i pokolorujcie obrazek. 

Dla dzieci, które nie mają książki w domu - linki, gdzie można znaleźć zadania

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=71

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=72

Zachęcam do obejrzenia filmów o literce ż:

https://www.youtube.com/watch?v=eLANVg7IKBo

https://www.youtube.com/watch?v=OD7RNIb4l6E

Miłego dnia

Pani Monika :) 

PS: Przypominamy, że w razie jakichkolwiek wątpliwości lub pytań możecie się Państwo z nami kontaktować od poniedziałku do piątku z panią Jadzią w godz. 9.00 - 11.00, z panią Moniką w godz. 11.00 - 13.00  

-telefonicznie (numery naszych telefonów zostały podane na grupie dla rodziców na messengerze),

-mailowo: monika_k87@wp.pl  jx2@interia.eu,

-poprzez messenger



Załączniki: