Toys- język angielski
Temat: Toys- zabawki
Pomoce dydaktyczne:
Zabawki dziecka/obrazki (opcjonalnie)
Słownictwo:
Toys:
Teddy bear-miś pluszowy
Doll-lalka
Blocks-klocki
Ball- piłka
Jak się bawić:
1. Wprowadzenie słownictwa:
Zajęcia zaczynamy od poproszenia dziecka o przyniesie wybranych zabawek w ustalone miejsce, tam gdzie będzie odbywać się nauka np. dywan. Jeśli nie wszystkie zabawki dziecko akurat posiada, to dokładamy ilustracje z brakującymi zabawkami. Prosimy, aby dziecko na głos powiedziało, co przyniosło, a rodzic/opiekun nazywa daną rzecz po angielsku np.
D: „miś”
R/O: „teddy bear”
Następnie chwytamy jedną z zabawek, nazywamy w języku angielskim i podajemy dziecku, aby on/a powtórzyło ( można kilka razy podawać zabawkę tam i z powrotem, za każdym razem powtarzając angielską nazwę). I tak się bawimy do momentu aż wszystkie zabawki zostaną nazwane w języku obcym. Na zakończenie jeszcze raz nazywamy wszystkie zabawki a dziecko powtarza, po czym wybieramy dowolną zabawkę i prosimy dziecko o angielski odpowiednik.
2. Hot & Cold (ciepło/ zimno)
Zabawę zaczynamy od wyproszenia dziecka z pokoju. W tym czasie rodzic/ opiekun pojedynczo chowa zabawki, ważne, aby zapamiętać gdzie jest ukryta, która zabawka. Następnie zapraszamy dziecko z powrotem i tłumaczymy zasady zabawy hot & cold. Zadaniem dziecka będzie odnalezienie ukrytych zabawek i nazwanie ich po angielsku. Aby ułatwić to zadanie rodzic/opiekun będzie podpowiadał, używając słów hot ( ciepło, kiedy dziecko będzie zbliżać się do jakiejś ukrytej zabawki) lub cold ( zimno, jeśli dziecko będzie daleko od ukrytego przedmiotu). Warto podpowiedzi, wesprzeć gestami np.:
Hot- wachlujemy dłonią twarz a Cold- pocieramy dłońmi ramion tak jakbyśmy chcieli się ogrzać. Zabawa trwa do momentu, w którym dziecko odnajdzie i poprawnie nazwie zabawki w języku angielskim.
3. Utrwalenie:
Proszę skorzystać z linku poniżej, jest pomocny w opanowaniu poprawnej wymowy oraz stanowi inną formę utrwalenia słownictwa.
https://www.youtube.com/watch?v=RjRbX4UTOG8