Zajęcia dydaktyczne cz. I:

1. "Co mamy na prąd?" - wymieńcie urządzenia w waszych domach, które działają dzięki prądowi elektrycznemu. 

Podzielcie nazwy tych urządzeń na sylaby i podajcie pierwszą głoskę każdego wyrazu.

2. "Nie taki prąd straszny" - zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego o źródłach prądu elektrycznego i o sposobach oszczędzania prądu.

https://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ

3. Omówcie z dziećmi powyżej zaproponowany film. Pomogą Wam w tym pytania:

- Skąd bierze się prąd w gniazdku elektrycznym?

- Pod jaką postacią prąd elektryczny występuje w przyrodzie i czy jest dla nas niebezpieczny?

- W jaki sposób wytwarza się prąd ekologiczny?

- Dlaczego warto oszczędzać energię elektryczną?

- W jaki sposób możemy na co dzień oszczędzać energię ? 

- Czy wiecie, jak nazywa się ten znak?

Anro Znak Elektryczny Nie Dotykać Urządzenie Elektryczne 148X210 ...

- Czy dzieci mogą korzystać z urządzeń elektrycznych? 

4. Zabawa ruchowa "Włączona - wyłączona" .

Wyobraźcie sobie, że Wasza "energia" działa na prąd. Kiedy gra muzyka - to dzięki prądowi - tańczycie do piosenki, kiedy muzyka się zatrzyma - nie ma prądu - zastygacie w bezruchu.

Piosenka do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs

5. Kodowanie  - zachęcam do rozwiązania zadań  - kodowanie przedmiotów. 

Matematyka to nie tylko liczenie, to także ćwiczenia na logiczne myślenie. W załącznikach znajdziecie karty pracy, których rozwiązanie wymaga logicznego myślenia. Zamieszczam także prawidłowe rozwiązanie zadań.

-karta pracy nr 1 - należy "połączyć" odpady z prawidłowym koszem - wpiszcie przy odpowiednim śmietniku, na jakim polu znajduje się pasujący do niego śmieć, np. do żółtego pojemnika wrzucamy plastik i puszki, więc plastikowa butelka jest np. na polu 1a, a puszka na 3b. 

-karta pracy nr 2 - należy sprawdzić, czy dobrze zostały "posegregowane" śmieci. Przeanalizujcie zakodowaną drogę do śmietnika i poprawcie ewentualne błędy. 

Miłego dnia

Pani Monika :)

Zajęcia dydaktyczne cz. II:

Wiecie już, skąd bierze się prąd w naszych domach i jakie są ekologiczne sposoby pozyskiwania prądu. Jedym z nich jest siła wiatru, dlatego proponuję dzisiaj kilka zadań badawczych z powietrzem.

- eksperyment "Jak znaleźć powietrze? 

https://www.youtube.com/watch?v=Xgcf_IbiVjU

https://www.youtube.com/watch?v=2-NU0LrDDIA

Jeśli macie ochotę dalej eksperymetować polecam 6 najlepszych eksperymetów dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ

Proponuję Wam także wspaniałą zabawę na koordynację wzrokowo-ruchową z wykorzystaniem worków na śmieci, w których należy "umieścić" powietrze :) 

https://www.facebook.com/Estimulacion.babystars/videos/198653881427509/?v=198653881427509

DLA CHĘTNYCH - w załączniku znajdziecie magiczne zadanie - połączcie kropki i powiedzcie, jaki znak otrzymaliście. Pokolorujcie go we właściwych kolorach. 

Kochane Żyrafki, mamy nadzieję, że po dzisiejszych zajęciach będziecie oszczędzały prąd w Waszych domach, pilnujcie też pozostałych domowników, by również oszczędzali energię elektryczną :) 

Milego dnia

Pani Jadzia :)

PS: Przypominamy, że w razie jakichkolwiek wątpliwości lub pytań możecie się Państwo z nami kontaktować od poniedziałku do piątku z panią Jadzią w godz. 9.00 - 11.00, z panią Moniką w godz. 11.00 - 13.00  

-telefonicznie (numery naszych telefonów zostały podane na grupie dla rodziców na messengerze),

-mailowo: monika_k87@wp.pl  jx2@interia.eu,

-poprzez messenger

 



Załączniki: