Wiosenne spotkania. 17.04
Kochani, gdybyśmy byli w przedszkolu, to poszlibyśmy na łąkę szukać motyli na kwiatkach, lecz niestety jeszcze nie możemy, ale będzie jeszcze taki czas, że to wszystko nadrobimy.1. Słuchanie wiersza T. Fiutowskiej Wiosenne spotkania.
Spacer na łąkę – opowieść ruchowa przy muzyce połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi to takie wprowadzenie do tematu.
Opowiadamy a dziecko ilustruje treść.
Jest piękny wiosenny poranek. Idziemy na łąkę. Słońce ogrzewa nas swoimi promieniami. Jest nam miło i ciepło. Rozglądamy się ciekawie dookoła. Wszędzie rosną pachnące kwiaty. Pochylamy się, aby je powąchać. Dmuchamy na dmuchawce, których nasiona wirują wesoło nad łąką.
Nad nami słychać bzykanie pracowitych pszczółek (bzz, bzz, bzz), które zbierają nektar, a w trawie delikatne cykanie świerszczy (cyk, cyk, cyk).
W górze, machając kolorowymi skrzydłami, unoszą się lekkie motyle.
Nad stawem skaczą zielone żabki i radośnie kumkają (kum, kum, kum), zupełnie nie zwra- cając uwagi na bociana, który dumnie kroczy, wysoko unosząc swoje długie, czerwone nogi. Bocian porusza dziobem i nawołuje (kle, kle, kle) swoich przyjaciół na wiosenne śniadanie. Niestety, mają oni inne plany. Bocian rozwija więc swoje piękne, duże skrzydła i szybuje nad łąką, podziwiając jej piękno z wysoka.
2. Zapoznanie z wierszem.
W wiosenny dzień spotkali się:
ryba z rakiem, biedronka ze ślimakiem, jaskółka z kukułką, motylek z pszczółką.
Kret z dżdżownicą, mrówka z gąsienicą, pająk z muchą,
żaba z bocianem –
i to już ostatnie spotkanie.
-
Recytowanie wiersza przez dzieci z wykorzystaniem par obrazków przedstawiających zwierzęta, o których jest w nim mowa.
-
Rozpoznawanie i nazywanie owadów, które były wymienione w wierszu, a które można
spotkać na łące (biedronka, motyl, pszczoła, mrówka, pająk, mucha). Wskazywanie ich na
obrazkach, dzielenie ich nazw na sylaby
Zabawa muzyczno-ruchowa Bocian i żabki.
Rodzic wyznacza sznurkiem staw na dywanie, żabki poruszają się przy akompaniamencie np drewienek lub innego instrumentu jaki mamy w domu, skacząc wokół stawu. Dźwięki naszego instrumentu oznaczają, że bocian (rodzeństwo lub rodzic ) wyszedł na łowy. Żabki wskakują szybko do stawu i nieruchomieją. Bocian spaceruje wokoło, wysoko unosząc nogi i powtarzając tekst: Kle, kle, kle żabki mi się chce. Pojawienie się dźwięku kołatki ponownie jest sygnałem dla żabek – niebezpieczeństwo minęło. -
I to wszystko kochane Tygryski. Miłej zabawy. Przypomnijcie sobie piosenkę o bocianie Kle , kle boćku.