Wielkanoc 7.04.
Witam Was serdecznie w ten piękny dzień.
1. Wykonanie pracy Koszyczek wielkanocny.
Sięgamy po teczkę i wyciągamy karta 3, potrzebne będą jeszcze: klej, nożyczki i piórka-oczywiście jak ktoś ma. Wypychanie z karty pracy formy koszyczka i uchwytu. Składanie i sklejanie koszyczka według instrukcji. Doklejanie we właściwym miejscu uchwytu. Doklejanie kurczakom piórek na czubkach głów. Do gotowego koszyczka można włożyć pisankę.
Propozycje innych prac plastycznych :
https://pl.pinterest.com/pin/73676143883117110/
https://large.perfectweddingsx.com/osterbasteln-my-blog/
https://pl.pinterest.com/pin/4222193389158455/
https://pl.pinterest.com/pin/86272149098155235/
https://pl.pinterest.com/pin/667166132285358642/
baranek z masy solnej https://www.youtube.com/watch?v=7YeIWcn86SU
2. Karta pracy, cz. 3, s. 72-73.
3. Dobieranie do zdjęć wyrazów – nazw zdjęć. Z teczki wyciągamy kartę G: zdjęcia: pisanki, palmy, baby, mazurka, baranka; karta O: napisy: pisanka, palma, babka, mazurek. Dzieci wycinają zdjęcia i wyrazy – ich nazwy. Dobierają nazwy do zdjęć, przyklejają na kartkach. Układają zdania na temat zdjęcia, które pozostało. Wytnijcie tez obrazki i napisy kwiatków, które już poznaliście: krokus, sasanka, zawilec.
4. Ćwiczenia z pisankami. Przygotujcie pisanki z kolorowych kartek: 6 zielonych, 4 czerwonych, 5 żółtych, 4 niebieskich. Rodzice dzielą jajka na 2 koszyczki- miseczki. − Ile pisanek jest w pierwszym koszyczku? (6 zielonych, 4 czerwone). − Ile pisanek jest w drugim koszyczku? (5 żółtych, 4 niebieskie). Liczenie wszystkich pisanek w koszyczkach.
5. Układanie zapisów matematycznych. Pierwszy koszyczek 6 (zielonych) + 4 (czerwone) = 10 pisanek Drugi koszyczek 5 (żółtych) + 4 (niebieskie) = 9 pisanek
• Porównywanie liczebności pisanek w koszyczkach. 10 > 9
• Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 62–63.
• Liczenie figur po lewej stronie i po prawej stronie. Porównywanie ich liczby, wpisywanie odpowiednich liczb i znaków.
• Wykonywanie działań samodzielnie lub z rodzicami. Wpisywanie odpowiednich liczb
Życzę miłego dnia.
Pani Ania.