Powroty ptaków 2.04
Dziś przypomnimy sobie nazwy ptaków, które wracają wiosną do Polski. Wykonamy również pracę plastyczną związaną z ptakami.Zajęcia dydaktyczne cz. I:
1. Opowieść ruchowa "Wiosna" przy muzyce. https://www.youtube.com/watch?v=D1lH55N72U0
Rodzic opowiada, a dziecko stara się obrazować tekst ruchem:
Wiosna wychodzi na spacer, kiedy dotyka ziemi, topnieje śnieg i pojawiają się kwiaty. Trochę się zmęczyła. Przysiadła na starym pniu drzewa i postanowiła odpocząć. Więła głęboki oddech, wciągając pachnące świeżą ziemią powietrze. Jak przyjemnie. Szkoda, że muszę iść dalej. Zobaczę, co słychać w sadzie - myśli wiosna. Wyczaruję liście na drzewach i zaproszę ptaki. Niech wypełnią swym śpiewem okolicę. Muszę przeskoczyć strumyk, nie mocząc sukni. Teraz posłucham jeszcze śpiewu ptaków. Pora wracać do domu. Zanim to zrobię, porozmawiam jeszcze z drzewami.
2. Rozmowy o wiosennych powrotach ptaków.
Sprawdzcie, czy w Waszych domach znajdziecie jakieś książki o ptakach. Jeśli tak, to obejrzyjcie ilustracje i poproście rodziców, by przeczytali Wam fragmenty dotyczące informacji o ptakach.
Jeśli nie znajdziecie nic w domowej bibliteczce w załączniku znajdziecie dokument word o ptakach wiosennych. Zachęcam do przeczytania.
3. Zagadki o ptakach:
- Piora biało-czarne, buciki czerwone; uciekają przed nim żabki, bardzo przestraszone (BOCIAN)
- Wiosną do nas przyleciała ta ptaszyna czarna, mała. Murować się nie uczyła, ale gniazdko pod daszkiem ulepiła (JASKÓŁKA)
- Już po lesie kuka, gniazdka sobie szuka. Jak znajdzie, podrzuca jaja, niech inni je wygrzewają (KUKUŁKA)
- Śpiewa wysoko piosenki do słonka, głos ma podobny do drżenia dzwonka (SKOWRONEK)
4. Zabawa ruchowa "Wiosenne porządki"
Naśladuj wiosenne prace w ogrodzie, o których mówi rodzic, np. grabimy suche liście, przekopujemy grządki, niesiemy wiadro ze śmieciami, sadzimy sadzonki, podlewamy kwiaty itp.
5. Praca plastyczna " Ptaszki przy budce".
Instrukcję wykonania pracy znajdziecie w załącznikach.
Miłego dnia
Pani Monika :)
Zajęcia dydaktyczne cz. II:
1. Wysłuchajcie opowiadania B. Szelągowskiej "Ptasia narada"
https://www.youtube.com/watch?v=Azr2pqqxGro
Wskażcie na globusie lub mapie drogę ptaków z ciepłych krajów do Polski. Porozmawiajcie na temat tego, co będą robiły ptaki po powrocie do Polski.
2. Karty pracy cz. 3 str. 67 - obejrzyj zdjęcia, dotykaj ich i mów nazwy ptaków, dokończ podany rytm - naklej odpowiednie zdjęcia ptaków odszukanych wśród naklejek, połącz pierwsze głoski z nazw obrazków, podaj nazwę ptaka, który powstał.
3. Zachęcam do obejrzenia prezentacji https://slideplayer.pl/slide/840672/
wyjaśnia ona, kiedy poszczególne ptaki wracają do Polski.
4. Pamiętacie wczorajszą piosenkę? zachęcam do śpiewania wspólnie z rodzicami
Piosenka pt. "Wołanie wiosny" nr 8 na płycie cz. 2 https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-olekiada#npbb
5.Karty pracy cz. 2 str. 68 - przeczytaj nazwy ptaków z pierwszego rzędu, odszukaj w drugim i trzecim rzędzie takie same wyrazy, pokoloruj je tak samo, jak te we wzorze.
Miłego dnia
Pozdrawiam Pani Jadzia :)