WIOSENNA MATEMATYKA 2.04
WIOSENNA MATEMATYKA 2.04.
Dzień dobry kochani. Mam nadzieję że świetnie dajecie sobie radę z zadankami i organizacją czasu w domu.
1. Na rozgrzewkę - Karta pracy, cz. 3, s. 54.
2. Układanie nazw wybranych zwierząt żyjących na łące. Litery potrzebne do ułożenia nazw zwierząt: motyl, biedronka, bocian, konik polny, skowronek, kret –układamy i czytamy.
3. Zadania matematyczne.
Liczmany, np. klocki lub cyfry z teczki. Przedstawiamy dzieciom sytuacje, np. Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki; następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące?
Dzieci układają działanie: 2 + 3 = 5 odczytują je i odpowiadają na pytanie.
Tak samo postępują przy kolejnych zadaniach.
− Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?
− W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciało jeszcze 6 motylków. Ile motylków fruwa teraz nad łąką?
− Na kwiatach siedziało 10 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły. Ile motylków zostało na kwiatach?
• Karta pracy, cz. 3, s. 55. Przedstawianie sytuacji ukazanych na obrazkach za pomocą liczmanów. Odpowiadanie na pytania. Rysowanie po śladzie drogi pszczoły do ula.
4. Ćwiczenia w czytaniu – układanie wyrazów z poznanych liter. Kartoniki z poznanymi literami. Dzieci układają z nich wyrazy (przynajmniej pięć wyrazów) i je odczytują. Np. łopata, małpa, bułka, dołek, igła, kukła, pudełko, sałata, wałek…
5. Przykłady wykonania pracy plastycznej:
https://kids.buketoskan.com/snowdrops-with-straw-krokotak/
https://i.pinimg.com/originals/3b/93/db/3b93db165d0e531659db5012be16ad13.jpg
http://krokotak.com/2018/02/paper-hyacinths-2/
6. Karty pracy na dodawanie i odejmowanie
https://www.pinterest.com/1kamadams1/karty-pracy-dodawanie-i-odejmowanie/
7. Zachęcam do rozwiązywania zadań matematycznych na stronie Matematyczne ZOO –zerówka ale również klasa I-wiem że część dzieci świetnie da sobie radę.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia. Pani Ania