WIOSENNA MATEMATYKA 2.04.

Dzień dobry kochani. Mam nadzieję że świetnie dajecie sobie radę z zadankami i organizacją czasu w domu.

1. Na rozgrzewkę - Karta pracy, cz. 3, s. 54.

2. Układanie nazw wybranych zwierząt żyjących na łące. Litery potrzebne do ułożenia nazw zwierząt: motyl, biedronka, bocian, konik polny, skowronek, kret –układamy i czytamy.

3. Zadania matematyczne.

Liczmany, np. klocki lub cyfry z teczki. Przedstawiamy dzieciom sytuacje, np. Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki; następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące?

Dzieci układają działanie: 2 + 3 = 5 odczytują je i odpowiadają na pytanie.

Tak samo postępują przy kolejnych zadaniach.

− Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?

− W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciało jeszcze 6 motylków. Ile motylków fruwa teraz nad łąką?

− Na kwiatach siedziało 10 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły. Ile motylków zostało na kwiatach?

• Karta pracy, cz. 3, s. 55. Przedstawianie sytuacji ukazanych na obrazkach za pomocą liczmanów. Odpowiadanie na pytania. Rysowanie po śladzie drogi pszczoły do ula.

4. Ćwiczenia w czytaniu – układanie wyrazów z poznanych liter. Kartoniki z poznanymi literami. Dzieci układają z nich wyrazy (przynajmniej pięć wyrazów) i je odczytują. Np. łopata, małpa, bułka, dołek, igła, kukła, pudełko, sałata, wałek…

 

5. Przykłady wykonania pracy plastycznej:

https://kids.buketoskan.com/snowdrops-with-straw-krokotak/

https://i.pinimg.com/originals/3b/93/db/3b93db165d0e531659db5012be16ad13.jpg

http://krokotak.com/2018/02/paper-hyacinths-2/

 

6. Karty pracy na dodawanie i odejmowanie

https://www.pinterest.com/1kamadams1/karty-pracy-dodawanie-i-odejmowanie/

 

7. Zachęcam do rozwiązywania zadań matematycznych na stronie Matematyczne ZOO –zerówka ale również klasa I-wiem że część dzieci świetnie da sobie radę.

https://www.matzoo.pl/zerowka

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia. Pani Ania