LEARN ENGLISH
Drodzy Rodzice, Pani Natalia przesyła propozycje zabaw i słówka, których dzieci uczą się na zajęciach z języka angielskiego..
Temat: Revision- powtórzenie
Pomoce dydaktyczne:
Karta z ubraniami
Kredki
Kolorowe skrawki papieru
Słownictwo:
Feelings/ emotions:
Angry-zły rozgniewany
Happy-wesoły
Hungry-głodny
Sad-smutny
Scared-przestraszony
Tired- zmęczony
Clothes:
Dress- sukienka
Coat- kurtka puchowa
T-shirt- koszulka z krótkim rękawem
Trousers- spodnie ( nie jeansy)
Socks- skarpetki
Shoes- buty (półbuty, obuwie do kostki)
Colours:
Red- czerwony
Yellow- żłóty
Pink- różowy
Green- zielony
Purple-fioletowy
Orange-pomarańczowy
Blue- niebieski
Jak się bawić:
1. Feelings/ emotions
W celu powtórzenia słownictwa związanego z uczuciami/emocjami proponuję zabawę w teatrzyk jednego mima, w którą można zaangażować całą rodzinę. Jedna osoba ( rodzic, starsze rodzeństwo) pokazuje uczucie lub emocję a pozostali muszą odgadnąć i nazwać po angielsku emocję/uczucie, które widzieli.
2. Colours and clothes
W celu powtórzenia słownictwa zawiązanego z kolorami i ubraniami proponuję dwie zabawy:
Memory /karty do druku w załączniku/:
Drukujemy kartę z ubraniami w dwóch egzemplarzach tak, aby otrzymać pary ubrań. Prosimy, aby dziecko pokolorowało kredkami ubrania- jedno ubranie w jednym kolorze; np. red T-shirt ( czerwona koszulka). Następnie wycinamy obrazki, tasujemy i układamy na stole ilustracją na blacie ( tak, aby nie było widać, co przedstawiają). Następnie wybieramy dwa obrazki, odsłaniamy i nazywamy po angielsku, np. blue socks and pink dress, szukając par.
Kolorowe kule:
Ze skrawków papieru robimy kulki ok 2-3 cm, po dwie w każdym kolorze, w jednej kulce chowamy wydrukowany obrazek z omawianym słownictwem, druga pozostaje pusta w środku. Wszystkie kulki rozrzucamy po podłodze lub po stole, następnie wypowiadamy jakiś kolor, a dziecko wybiera jedną z kulek w odpowiednim kolorze i rozwija ją, jeżeli trafi na obrazek, nazywa go po angielsku i dostaje jeden punkt, jeżeli nie- punkt idzie do rodzica, opiekuna, rodzeństwa.