.

Temat: Revision- powtórzenie

 

Pomoce dydaktyczne: 

Karta z ubraniami

Kredki

Kolorowe skrawki papieru

 

Słownictwo: 

Feelings/ emotions: 

Angry-zły rozgniewany

Happy-wesoły 

Hungry-głodny

Sad-smutny

Scared-przestraszony

Tired- zmęczony

 

Clothes: 

Dress- sukienka 

Coat- kurtka puchowa

T-shirt- koszulka z krótkim rękawem

Trousers- spodnie ( nie jeansy) 

Socks- skarpetki

Shoes- buty (półbuty, obuwie do kostki)

 

Colours: 

Red- czerwony 

Yellow- żłóty

Pink- różowy

Green- zielony 

Purple-fioletowy

Orange-pomarańczowy

Blue- niebieski

 

 

 

 

 

 

Jak się bawić:

 

1. Feelings/ emotions

 

W celu powtórzenia słownictwa związanego z uczuciami/emocjami proponuję zabawę w teatrzyk jednego mima, w którą można zaangażować całą rodzinę. Jedna osoba ( rodzic, starsze rodzeństwo) pokazuje uczucie lub emocję a pozostali muszą odgadnąć i nazwać po angielsku emocję/uczucie, które widzieli. 

 

2. Colours and clothes

W celu powtórzenia słownictwa zawiązanego z kolorami i ubraniami proponuję dwie zabawy:

 Memory /karty do druku w załączniku/:

Drukujemy kartę z ubraniami w dwóch egzemplarzach tak, aby otrzymać pary ubrań. Prosimy, aby dziecko pokolorowało kredkami ubrania- jedno ubranie w jednym kolorze; np. red T-shirt ( czerwona koszulka). Następnie wycinamy obrazki, tasujemy i układamy na stole ilustracją na blacie ( tak, aby nie było widać, co przedstawiają). Następnie wybieramy dwa obrazki, odsłaniamy i nazywamy po angielsku, np. blue socks and pink dress, szukając par.

 Kolorowe kule:

Ze skrawków papieru robimy kulki ok 2-3 cm, po dwie w każdym kolorze, w jednej kulce chowamy wydrukowany obrazek z omawianym słownictwem, druga pozostaje pusta w środku. Wszystkie kulki rozrzucamy po podłodze lub po stole, następnie wypowiadamy jakiś kolor, a dziecko wybiera jedną z kulek w odpowiednim kolorze i rozwija ją, jeżeli trafi na obrazek, nazywa go po angielsku i dostaje jeden punkt, jeżeli nie- punkt idzie do rodzica, opiekuna, rodzeństwa.

 



Załączniki: