Dzień dobry niedźwiadki.

1. Zacznijmy od obejrzenia filmików dotyczących pierwszych wiosennych kwiatów i zwiastunów wiosny:

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

https://www.youtube.com/watch?v=0J8-ca6vK_k

2. Karta pracy, cz. 3, s. 58-59

Ochrona gatunkowa roślin to prawny sposób zabezpieczenia rzadko występujących gatunków dziko rosnących roślin zagrożonych wyginięciem. Gatunków chronionych nie wolno niszczyć, zrywać, zbierać, sprzedawać, nabywać, przewozić przez granicę państwa, nie można niszczyć ich siedlisk itp. W niemal wszystkich państwach są gatunki roślin podlegających ochronie. W Polsce za początki ochrony gatunkowej uważa się przepisy chroniące cisa, jakie obowiązywały już w średniowieczu.

3. Z literek znajdujących się w teczce wyciągamy literki potrzebne do ułożenia słów : sasanka, krokus. Dzieci samodzielnie układają wyrazy, patrząc na napisy w karcie s.58.

4. Dobieranka sylabowa: wyprawka, karta P, nożyczki, karta, klej. Dzieci doklejają brakujące sylaby w nazwach kwiatów i przyklejają całe nazwy na kartkach.

5. Karta pracy, cz. 3, s. 57. Oglądanie obrazka sasanki. Powtarzanie jej nazwy. Dorysowywanie brakujących części sasanki na kolejnych rysunkach. Oglądanie obrazków przedstawiających, jak rozwijała się sasanka. Określanie, czego potrzebują sasanka i inne rośliny, żeby się rozwijać.

6. I na koniec Zdrowe Sportowe Dzieci na facebook Dzień 11 Ruchowa gra planszowa.

 

 

Miłego dnia.

Pani Ania