Zajęcia dydaktyczne cz. I:

Witam Kochane Żyrafki w kolejny wiosenny ranek.

Rozpocznimy ten dzień piosenką https://www.youtube.com/watch?v=Hx12vzd3NTs&feature=youtu.be

Przypomnimy sobie dzisiaj nazwy ptaków, które późną jesienią opuściły nas na zimę, a teraz nadszedł już czas na ich powrót. 

Czy wiecie, jakie ptaki wracają do nas na wiosnę?

1. Ptaki, które powróciły do nas wczesną wiosną - w załączniku znajdziecie dokument word z ilustracjami i nazwami ptaków (skowronek, bocian, czajka, szpak).

Obejrzyjcie ilustracjie, powiedzcie, jak wyglądają poszczególne ptaki, przeczytajcie razem ich nazwy i podzielcie je na sylaby. 

2. Opowiadanie Hanny Zdziowieckiej "Gdzie budować gniazdo?".

W załączniku znajdziecie dokument word z treścią opowiadania. Pod opowiadaniem znajdziecie pytania dotyczące treści tekstu. Drodzy Rodzice, proszę zwracać uwagę dziecku, by wypowiadało się całym zdaniem :)

3. Karta Pracy cz. 3, str. 62. - słuchanie nazw ptaków, oglądanie ich gniazd, określanie różnic i podobieństw między gniazdami. Kończenie rysowania bocianów wg wzoru.

4. "Bocian" - w załączniku znajdą Państwo ilustrację bociana przedstawiającego jego budowę. Omówcie schemat razem z dzieckiem. Druga ilustracja przedstawia pusty schemat. By utrwalić budowę bociana zapytajcie dziecko za jakiś czas, czy pamięta jak nazywają się poszczególne części ciała ptaka i wpiszcie razem nazwy w puste pola.

By dowiedzieć się więcej o bocianie, obejrzyjcie wywiad z tym pięknym ptakiem https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

5. Zabawa ruchowo-naśladowcza "Jestem bocianem".

Zadaniem dziecka jest naśladowanie ruchem i głosem bociana, o którym będą Państwo opowiadać:

Bocian chodzi powoli po łące, czasem dotknie czegoś dziobem. Następnie zatrzymuje się, staje na jednej nodze i wypatruje. Czatując, czasem porusza dziobem, piórami, zaklekoce głośno. Myśli: "Nie ma nic smacznego, są tylko żaby, a jednak lepszy rydz niż nic" i łapie żaby. Potem odlatuje do swojego starego gniazda, które ma od lat. 

6. Zapraszam do obejrzenia krótkich filmów, które przybliżą dzieciom sekretne życie ptaków:

https://www.youtube.com/watch?v=QJBj3A7CS0I

https://www.youtube.com/watch?v=66CU83dBEaM

https://www.youtube.com/watch?v=9qTkJ6xJtuM

Miłego dnia Kochane Żyrafki

Pani Jadzia

 

Zajęcia dydaktyczne cz. II:

Witam Was serdecznie Drogie Żyrafki,

przypomnieliście już sobie ptaki, które wracają do Polski na wiosnę. Wiecie już, że wraz z nadejściem wiosny ptaki zakładają swoje gniazda i skladają w nim jaja, by wraz z rozkwitem wiosny, na świat przyszły ich dzieci. Dookoła słychać ptasi gwar i śpiew, szczególnie w lesie, w parkach... 

1. Julian Tuwim "Ptasie radio"

Drodzy Rodzice w załączniku znajdziecie wiersz oraz ilustracje do wiersza. Wiem, że nie jest to łatwe, ale spróbujcie wspólnie z dziećmi przeczytać ten wesoły wiersz.

2. Zabawa logorytmiczna "Ptasie śpiewy".

Zamieńcie się w ptaki z wiersza i naśladujcie ich odgłosy. Z pewnością będzie przy tym wiele śmiechu :) 

np. „Halo! O, halo lo lo lo lo! Tu tu tu tu tu tu tu Radio, radijo, dijo, ijo, ijo, Tijo, trijo, tru lu lu lu lu, Pio pio pijo lo lo lo lo lo, Plo plo plo plo plo halo!”

       Ćwir ćwir świrk! Świr świr ćwirk! 

       Ćwir ćwir czyrik, Czyr czyr ćwirik!”

       Kukułka  zakukała: kuku! kuku!

       Na to dzięcioł: stuku! puku! 

Posłuchajcie raz jeszcze wiersza https://www.youtube.com/watch?v=sEN2qcFi1Zc

3. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Ptaszek do gniazda".

Drogie Dzieci, wyobraźcie sobie, że jesteście ptaszkiem, który mieszka w swoim gniazdku, ale musi od czasu do czasu wyruszyć na poszukiwanie pożywienia. Zbudujcie sobie gniazdko w dowolnym miejscu w pokoju używając do tego kilka domowych poduszek. Prawda, że wygodnie w gniazdku? Wyfruńcie z gniazda na poszukiwanie pożywienia. Kiedy Rodzic powie: "Do gniazd!" szybciutko wróćcie do swojego przytulnego gniazda. 

4. Kochane Żyrafki, wiem, jak bardzo lubicie rysować i Wasze prace zawsze budzą mój podziw i wg naszej zasady "Każdy rysuje inaczej, ale każdy robi to ładnie" zawsze lubię oglądać i podziwiać Wasze rysunki. Jeśli chcecie, narysujcie wybranego ptaka, o którym mowa była dzisiaj podczas zajęć. Może to być bocian, a może być też skowronek, czajka, szpak... Możecie narysować go w swoim gniazdku, a można narysować go podczas lotu lub podczas szukania pożywienia na łace, czy też w lesie. Do dzieła Żyrafki. Chętnie zobacze Wasze rysunki, więc zachęcam do przesłania zdjęcia na mój messenger :) 

5. DLA CHĘTNYCH -  Wiosenne kart pracy - w załączniku znajdziecie domument pdf z wiosennymi kartami. 

Od karty nr 10 znajdziecie zadania dotyczące wiersza "Ptasie radio". Jeśli chcecie sprawdzić swoją wiedzę na temat ptaków - wykonajcie zadania.

Miłego dnia Drogie Żyrafki,

Pozdrawiam

Pani Monika :)  

 



Załączniki: