Dzień dobry wszystkim. Przesyłam kolejne materiał. Pamiętajcie jednak kochane dzieci, że najważniejsza jest nauka codziennych czynność. Zapytajcie, więc rodziców czy możecie im w czymś pomóc.:)

Jeszcze wrócę do tematu związanego ze zwierzętami pól i lasów. Proszę o wykonanie zadań z karty pracy fioletowej od s. 36 do s.43 i z karty pracy litery i liczby od s. 34 do s. 39. Zadanie plastyczne z teczki –KARTA 20. Dzięki temu możemy płynnie w tym tygodniu przejść dalej.

W tym tygodniu zaczynamy temat „Wiosenne przebudzenia”

1. Słuchanie wiersza Bożeny Głodkowskiej „Wiosna i moda”.

Pod koniec zimy wiosna wyjęła żurnali stosik.

– W co mam się ubrać? – dumała

– co w tym sezonie się nosi?

Założyć sukienkę w kropki?

A może golf?

No i spodnie?

Co wybrać, by być na czasie i nie wyglądać niemodnie?

Torebkę wziąć czy koszyczek?

Na szyję apaszkę cienką, na głowę – kapelusz z piórkiem

czy lepiej beret z antenką?

W tym czasie... – Gdzież ta wiosna? – pytali wszyscy wokół.

– Zaspała? Zapomniała? Nie będzie jej w tym roku?)

I przyszła w zielonych rajstopach, w powiewnej złocistej sukience i miała wianek z pierwiosnków, a w ręce trzymała kaczeńce.

Pachniała jak sklep z perfumami – wszak była calutka w kwiatach,

sypała płatkami jak deszczem – i tak już zostało do lata.

2. Rozmowa na temat wiersza. − Jaki problem miała wiosna? − W co postanowiła się ubrać? − Jak wyglądała?

• Wypowiadanie się dzieci na temat: Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?

• Zabawa słowna pod hasłem: Jak wyglądałby świat, gdyby wszystko było zielone?

 

3. Zabawa Jaka jest wiosna? Wypowiadamy w myślach kolejne litery alfabetu, a dziecko w dowolnej chwili mówi: stop i podaje określenie, jakie pasuje do wiosny.

np. k – wiosna jest kolorowa.

4. Karty pracy, cz. 3, s. 52–53. Nazywanie oznak wiosny przedstawionych na zdjęciach.

 

5. Odkrywanie litery ł: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 46–49. Część jakiego kwiatka pokazuje siostrze Olek? Jaką część krokusa wskazuje czerwona strzałka na obrazku?

Pamiętajmy aby wszystkie słowa dzielić na głoski.

6. Osłuchanie z piosenką „Maszeruje wiosna” i nauka pierwszej zwrotki i refrenu https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

Tekst piosenki: https://www.tekstowo.pl/piosenka,urszula,maszeruje_wiosna.html

 

Drodzy Rodzice, obecna sytuacja uniemożliwiła nam codzienny osobisty kontakt w przedszkolu, dlatego też od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-14.00 jesteśmy do Waszej dyspozycji - można pisać do nas na Messengerze, sms lub zadzwonić. Podaję mój numer tel. dla osób, które nie mają 663683554

 

Życzę miłego dnia

Pani AniaJ