Wiosenne powroty 30.03.
Dzień dobry wszystkim. Przesyłam kolejne materiał. Pamiętajcie jednak kochane dzieci, że najważniejsza jest nauka codziennych czynność. Zapytajcie, więc rodziców czy możecie im w czymś pomóc.:)
Jeszcze wrócę do tematu związanego ze zwierzętami pól i lasów. Proszę o wykonanie zadań z karty pracy fioletowej od s. 36 do s.43 i z karty pracy litery i liczby od s. 34 do s. 39. Zadanie plastyczne z teczki –KARTA 20. Dzięki temu możemy płynnie w tym tygodniu przejść dalej.
W tym tygodniu zaczynamy temat „Wiosenne przebudzenia”
1. Słuchanie wiersza Bożeny Głodkowskiej „Wiosna i moda”.
Pod koniec zimy wiosna wyjęła żurnali stosik.
– W co mam się ubrać? – dumała
– co w tym sezonie się nosi?
Założyć sukienkę w kropki?
A może golf?
No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie i nie wyglądać niemodnie?
Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką, na głowę – kapelusz z piórkiem
czy lepiej beret z antenką?
W tym czasie... – Gdzież ta wiosna? – pytali wszyscy wokół.
– Zaspała? Zapomniała? Nie będzie jej w tym roku?)
I przyszła w zielonych rajstopach, w powiewnej złocistej sukience i miała wianek z pierwiosnków, a w ręce trzymała kaczeńce.
Pachniała jak sklep z perfumami – wszak była calutka w kwiatach,
sypała płatkami jak deszczem – i tak już zostało do lata.
2. Rozmowa na temat wiersza. − Jaki problem miała wiosna? − W co postanowiła się ubrać? − Jak wyglądała?
• Wypowiadanie się dzieci na temat: Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?
• Zabawa słowna pod hasłem: Jak wyglądałby świat, gdyby wszystko było zielone?
3. Zabawa Jaka jest wiosna? Wypowiadamy w myślach kolejne litery alfabetu, a dziecko w dowolnej chwili mówi: stop i podaje określenie, jakie pasuje do wiosny.
np. k – wiosna jest kolorowa.
4. Karty pracy, cz. 3, s. 52–53. Nazywanie oznak wiosny przedstawionych na zdjęciach.
5. Odkrywanie litery ł: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 46–49. Część jakiego kwiatka pokazuje siostrze Olek? Jaką część krokusa wskazuje czerwona strzałka na obrazku?
Pamiętajmy aby wszystkie słowa dzielić na głoski.
6. Osłuchanie z piosenką „Maszeruje wiosna” i nauka pierwszej zwrotki i refrenu https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
Tekst piosenki: https://www.tekstowo.pl/piosenka,urszula,maszeruje_wiosna.html
Drodzy Rodzice, obecna sytuacja uniemożliwiła nam codzienny osobisty kontakt w przedszkolu, dlatego też od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-14.00 jesteśmy do Waszej dyspozycji - można pisać do nas na Messengerze, sms lub zadzwonić. Podaję mój numer tel. dla osób, które nie mają 663683554
Życzę miłego dnia
Pani AniaJ