Zajęcia I:

Witam serdecznie w ten słoneczny poranek. Zapraszam na zajęcia. Wszyscy obecni - wspaniale! :) 

1. Atrybuty wiosny.

W załączniku znajduje sie dokument word "Wiosna jest...-uzupełnij". Poproś dziecko, by dokończyło zdanie i wspólnie uzupełnijcie puste pola naszego schematu.

2. Opowiadanie Agaty Widzowskiej pt. "Ozimina".

Drogi Rodzicu, w załączniku znajduje się treść opowiadania. Przeczytaj je dziecku. Następnie pod treścią opowiada znajdują się pytania, które sprawdzą, czy dziecko słuchało. Zwróć uwagę, by dziecko udzieliło odpowiedzi pełnym zdaniem.

3. Oglądanie ilustracji, o których była mowa w opowiadaniu. 

W załączniku znajduje się załącznik word z ilustracjami do opowiadania. Proszę, obejrzyj je i przeczytaj wspólnie z dzieckiem nazwy ilustracji. Podzielcie nazwy na sylaby, wskażcie pierwszą głoskę w wyrazie. Wskażcie także ostatnią głoskę.

4. Zabawa ruchowa "Podglądamy przyrodę".

Dziecko leży przodem na brzuchu, naśladuje obserwowanie przyrody przez lornetkę. Trzyma przed oczami dłonie zwinięte w pięści i co chwilę stara się podnieść łokcie tak, aby nie dotykały podłogi.

5. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa "Słoneczko i deszczyk".

Na hasło: "słoneczko" dzieci poruszają się swobodnie po pokoju. Na hasło: "deszczyk" dzieci robią przysiad i stukają palcami o podłogę rytmicznie powtarzając słowa: kap, kap, kap. 

6. Ćwiczenie pamięci ruchowej "Wiosenne obrazki".

Proszę stanąć obok siebie - rodzic i dziecko. Zadaniem rodzica jest kreślenie palcem w powietrzu rysunków związanych tematycznie z wiosną. Dziecko próbuje odgadnąć, co "narysował" rodzic, a następnie kreśli w powietrzu ten sam obrazek. Rodzic może kreślić w powietrzu np. chmurę, słońce, kwiatek, bociana, motyla itp.

7. Karty pracy cz. 3, str. 60 i 61 - podczas rysowania po śladzie prosimy zwrócić uwagę na staranność. Przypomnijcie dzieciom, że to nie zadanie na czas, tylko na dokładność :)

8. Praca plastyczna "Bocian" 

Spróbujcie razem z dziećmi wykonać bociana z wacików kosmetycznych na patyku - będzie doskonałą ozdobą np. idealną do kwiatka w doniczce. 

Do wykonania pracy potrzebne będą: długa wykałaczka, okrągłe waciki kosmetyczne, jeśli ktoś ma w domu -  oczko kreatywne, papier czarny i czerwony, wstążeczka, klej, nożyczki.

W załączniku znajdziecieinstrukcje, jak wykonać bociana :) Mile widziane foto bocianów :) 

Miłej pracy i miłego dnia 

Pozdrawiam Pani Monika

 

Zajęcia II:

Witajcie Kochane Żyrafki. Z opowiadania i ilustracji dowiedzieliście się, co oznacza słowo "ozimina". Chciałabym, żebyście poznali piosenkę, w której spotkacie to słowo.

1. Piosenka pt. "Wiosna tuż, tuż"

Zapraszam do wysłuchania piosenki oraz nauczenia się jej.

https://www.youtube.com/watch?v=O8gahwca2nc  Zaśpiewaj razem ze mną :)

Drodzy Rodzice, w załączniku znajdziecie również podkład do piosenki oraz słowa. Spróbujcie wspólnie z dziećmi nauczyć się piosenki, fragmetami. A potem życzę miłego wspólnego śpiewania.

2. Przysłowia o wiośnie.

Często z dziećmi podczas zajęć dydaktycznych omawialiśmy sobie przysłowia związane z tematem. Spróbujcie proszę wyjaśnić sobie znaczenie poniższych przysłów:

Jaskółka i pszczółka lata, znakiem wiosny dla świata.

A jak wiosna liście splata, puszczaj zimę, czekaj lata.

Pierwsza jaskółka wiosny nie czyni.

A może Państwo znają inne wiosenne przysłowia? 

https://polki.pl/rodzina/uroczystosci-rodzinne,przyslowia-o-wiosnie,10311717,artykul.html zachęcam do odwiedzenia strony - znajdą tutaj Państwo małą podpowiedź ;)

3. Obejrzyjcie proszę odcinek "Misia i Margolci" w którym mowa o wiośnie. 

https://www.youtube.com/watch?v=_d46oD2DyTc

 

Dziękuję bardzo za wspólne zajęcia i śpiew :) Miłego weekendu Kochane Żyrafki. 

Pozdrawiam serdecznie

Pani Jadzia

 

 



Załączniki: