Wiosna na łące 24.03
Drodzy Rodzice, w tym tygodniu omawiać będziemy zagadnienia związane z wiosennymi przebudzeniami. Dziś skupimy się na wiosennej łące.1. Zabawa słowna "Szukamy rymów do wiosennych słów"
Rodzic wymawia słowa kojarzące się z wiosną ,a dzieci podają do nich rymy, np.
wiosna - sosna, radosna
skowronek - dzwonek
sasanka - pisanka
krokus - hokus-pokus itp :)
2. Karty pracy cz. 3 strona 54 - narysuj drogę Ady i Olka do kwiatów, nazwij je. Rysuj kwaity po śladzie starając się nie odrywać kredki od kartki.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=56 - po zalogowaniu się na stronie będą mogli Państwo zobaczyć nasze karty pracy . Kto nie zabrał ich jeszcze z przedszkola - znajdują się one w holu przedszkolnym - zapraszamy do odbioru.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf - po zarejestrowaniu i zalogowaniu się na stronie mac.pl można pobrać za pomocą tego linku podręcznik w PDF fo wydruku
3. Porozmawiajcie Państwo z dzieckiem o zwierzętach, które mogą powitać wiosnę na łące
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4 Zachęcamy do obejrzenia filmu o wędrówce Skrzata Borówki
4. Zadanie matematyczne "Motyle i kwiaty"
Do wykoniania zadania będą Państwo potrzebować liczmany, mogą to być kolorowe klocki.
Prosimy opowiedzieć dzieciom sytuację, np. Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki, następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące?
Zadaniem dziecka jest ułożenie liczmanów, policzenie ich, a następnie udzielenie odpowiedzi na powyższe pytanie. Dzieci układają klocki wg działania 2+3=5, czyli 2 klocki dodać 3 klocki równa się 5
Zapiszcze dzieciom to działanie i jeszcze raz przeanalizujcie za pomocą klocków.
Prosimy tak samo postapić przy kolejnych zadaniach:
- Na łące rosło 8 stokrotek, dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?
- W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciało jeszcze 6 motylków. Ile motylków fruwa teraz nad łąką?
- Na kwiatach siedziało 10 motylków cytrunków. 3 motylki odfrunęły. Ile motylków zostało na kwiatach?
5. Karty pracy cz. 3 str - 55 - należy przedstawić sytuację na obrazkach za pomocą liczmanów (klocki). Następnie dzieci odpowiedzą na pytania. Na karcie pracy należy także rysować po śladzie drogi pszczoły do ula - prosimy o staranność :)
6. Zabawa ruchowo - naśladowcza "Mieszkańcy łąki".
Zachęcamy do wspólnej zabawy dla całej rodziny. Dzieci uwielbiają być w ruchu, także proszę pozwolić im troszeczkę pobrykać. Jednak muszą uważnie słuchać, bo kiedy Państwo wypowiedzą nazwę zwierzęcia żyjącego na łące (np. żaba) dzieci naśladują ruchem i dźwiękiem dane zwierzę. Przykłady zwierząt: żaba, bocian, motyl, pszczoła ślimak itp.
Miłego dnia :)