I. Cele 

Celem głównym innowacji jest wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci 
w wieku przedszkolnym.

Cele szczegółowe w tym zakresie obejmują: 
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji;
- Rozwijanie zdolności empatii, umiejętności przyjmowania perspektywy innych osób;
- Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami;
- Kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów;
- Wspomaganie rozwoju pozytywnych zachowań społecznych;
- Kształtowanie poczucia własnej wartości i silnej osobowości;
- Rozwijanie słownictwa określającego różne stany emocjonalne i uczuciowe np.: zadowolenie, smutek, szczęście, złość, przykrość, odwaga, zdziwienie itp
- Umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji z innymi;
- Kształtowanie prospołecznych postaw, eliminowanie aspołecznych zachowań;
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z problemami emocjonalnymi dzieci u rodziców oraz nauczycieli;
- Dostarczanie materiałów psychoedukacyjnych dla rodziców i nauczycieli z zakresu rozwoju emocjonalnego dzieci.