Język angielski środa i piątek
Temat: Actions- czynności
Pomoce dydaktyczne:
Worek/i na śmieci (najlepiej niebieski) lub folia bąbelkowa
Przedmioty* tj.: 1) pasta do zębów, 2) żel do twarzy, 3) grzebień, 4) but, 5) mydło w kostce,
Białe kartki A3
Słownictwo:
Actions:
Brush teeth- myć (szczotkować) zęby
Clean face- myć twarz (buzię)
Comb hair- czesać włosy
Tie shoes- sznurować buty
Wash hands- myć ręce
*numer przedmiotu odpowiada numerowi czynności
Jak się bawić:
Wprowadzenie słownictwa:
Rodzic/ opiekun prosi, aby dziecko usiadło na dywanie i objaśnia, na czym będzie polegało zadanie. Otóż wykorzystując pantomimę rodzic/opiekun będzie pokazywał pewne czynności natomiast do dziecka należy rozpoznanie, jaką czynność obserwują. Dodatkowo rodzic/ opiekun informuje dziecko o ilości słów do odgadnięcia.
Przykład: rodzic/opiekun pokazuje jeden palce (pierwsze słowo do odgadnięcia) a następnie pokazuje „wash hands”. Jeśli dziecko rozpozna czynność rodzic/opiekun wyjmuje przedmiot powiązany z tą czynnością i kładzie na dywanie przed dzieckiem. Czynności się powtarzają aż do skompletowania wszystkich 5 przedmiotów.
Następnie rodzic/opiekun po kolei pokazuje przedmioty, prosi, aby dziecko przypomniało czynność i nazywa tę czynność w języku angielskim. Zadaniem dziecka jest powtarzanie za rodzicem/ opiekunem. Aby ułatwić dziecku zapamiętanie czynności, rodzic/opiekun prosi, aby podczas powtarzania wykonywało również gesty. Kiedy rodzic/opiekun uzna, iż dziecko opanowało nazwy czynności można zmienić nico zasady i to dziecko pokazuje czynności (jest mimem) a rodzic/opiekun odgaduje.
Na zakończenie rodzic/opiekun powtarza nazwy wszystkich czynności a następnie dziecko samo powtarza.
Piątek 16.04.2021
Actions-revision- czynności-powtórzenie
Pomoce dydaktyczne:
Przedmioty* tj.: 1) pasta do zębów, 2) żel do twarzy, 3) grzebień, 4) but, 5) mydło w kostce,
Ciemne kartki A3
Słownictwo:
Actions:
Brush teeth- myć (szczotkować) zęby
Clean face- myć twarz (buzię)
Comb hair- czesać włosy
Tie shoes- sznurować buty
Wash hands- myć ręce
*numer przedmiotu odpowiada numerowi czynności
Jak się bawić:
Powtórzenie słownictwa:
Zabawa „Puddles” (kałuże)
Na dywanie rozkładamy ciemne kartki papieru a na każdej z kartek jeden przedmiot. Następnie rodzic/opiekun objaśnia na czym będzie polegało zadanie: dziecko będzie wskakiwać na „kałuże” (ciemne kartki) i nazywać czynności zgodnie z tym jaki przedmiot znajduje się na kartce czyli np. mydło= wash hands itd. Aby pomóc dziecku w przypomnieniu sobie nazw czynności rodzic/opiekun skacze po kałużach jako pierwszy-dziecko uważnie słuch i obserwuje. Następnie kolej dziecka, a rodzic/opiekun słuch czy padanie poprawna odpowiedź. Jeśli dziecko się pomyli lub nie będzie potrafiło sobie przypomnieć czynności rodzic/opiekun podpowiada za pomocą gestów.
Na początek proponuje pokonać trasę kałuża po kałuży a w momencie kiedy dziecko swobodnie nazywa czynności zmieniamy układ kałuż lub wybieramy kałużę na którą dziecko ma wskoczyć.
Utrwalenie:
Jako utrwalenie proponuję piosenkę „This is the way”
This is the way
This is the way we wash your hands, wash your hands, wash your hands
This is the way we wash your hands on the cold and frosty morning.
This is the way we clean our face, clean our face, clean our face.
This is the way we clean our face on the cold and frosty morning.
This is the way we comb our hair, comb our hair, comb our hair
This is the way we comb our hair on the cold and frosty morning.
This is the way we brush our teeth, brush our teeth, brush our teeth,
This is the way we brush our teeth on the cold and frosty morning.
This is the way we tie our shoes, tie our shoes, tie our shoes
This is the way we tie our shoes on the cold and frosty morning.