07.04.2021. SPORT

Piosenka „Taniec połamaniec”.

https://www.youtube.com/watch?v=RrsdZz3wkCo


2.Zapraszamy dzieci do krainy aktywności fizycznej.
3. Czytanie wiersz pt. „Sport” Adam Świętochowski

"SPORT"
Każdy przedszkolak o tym wie:
Chcesz być zdrowym ruszaj się!
Sport to bardzo ważna sprawa
Są reguły, jest zabawa.

Prawą nogą wypad w przód
I rączkami zawiąż but

Powrót, przysiad, dwa podskoki
W miejscu bieg i skłon głęboki
Wymach rączek w tył, do przodu
By rannego nie czuć chłodu.
4. Rozmowa na temat aktywności ruchowej. Przybliżenie dzieciom tematyki
związanej z aktywnością ruchową, a w szczególności zwrócenie uwagi na
korzyści płynące z jej uprawiania. Rodzic pyta dzieci; Jak myślicie dlaczego należy
ćwiczyć? Każda odpowiedz jest dobra.
Bo;
- Jesteśmy coraz silniejsi i możemy wykonać różne prace np. pomagać mamie,
- Jeśli mamy dobrą kondycję, to będziemy dobrze biegać, a wtedy będziemy wygrywać zawody sportowe;
- Kształtujemy postawę naszego ciała;
- Utrzymujemy dobry stan zdrowia (serduszko i wszystkie organy są zdrowe ponieważ ćwicząc dotleniamy je),
- Jesteśmy bardziej radośni, odstresowani,
- Jest nam cieplej, ponieważ poprawia się nasze krążenie,
5.Rodziec pyta jakie znacie rodzaje sportów. Rodzic prezentuje różne rodzaje sportów na
rysunkach.-. wspólnie z dziećmi omawia poszczególne obrazki.
6. Co to są igrzyska olimpijskie?
7. Jakich znacie sportowców?
8. Co musi mieć sportowiec oprócz odpowiedniego sprzętu (odpowiedni strój
sportowy) .
9. Podzielmy sporty na letnie i zimowe. Dzieci dzielą z pomocą rodzica sporty
Sporty letnie: pływanie, tenis ziemny i stołowy, biegi, podnoszenie ciężarów, biegi, podnoszenie ciężarów, koszykówka, siatkówka, piłka nożna, taniec, gimnastyka artystyczna, jazda na wrotkach, rolkach, deskorolkach, kolarstwo, nordic – walking i inne.
Sporty zimowe: łyżwiarstwo figurowe, saneczkarstwo, hokej na lodzie, skoki narciarskie, biatlon (bieg narciarski ze strzelaniem), snowboard, zjazdy narciarskie.
10. Jakie zdobywamy medale na zawodach; I miejsce - złoty, II - srebrny, III -
brązowy.
11. Jak nazywa się stopniowane miejsce, na którym dekoruje się sportowców
(podium).
13. N. poprosił sportowców o przedstawienie swojej dyscypliny sportowej,
przedstawienie swojej codziennej pracy oraz opowiedzenie szerzej o swoich
osiągnięciach sportowych.
14. N. zapytał, aby sportowcy opowiedzieli; Czy sport jest dla każdego? Po co
uprawiamy sport? Czy warto uprawiać sport?
18. Trening prowadzony przez rodziców.
- Rozgrzewka w kółeczku (trucht, bieg, chód z unoszeniem kolan, uderzanie nóg o pośladki),
- Skręty tułowia,
- Leżenie na plecach – rowerek,
- Przysiady wykonywane w parach (dz. trzymają się za ręce z rodzicami i robią na zmianę przysiad),
- Skaczące pajacyki,
- Chodzenie z workiem na głowie.
- Rzut woreczkiem do celu,

15. Karty pracy cz. 3 nr 68
16. Narysowanie swojej ulubionej dyscypliny sportowej

17 . https://www.youtube.com/watch?v=Klf9pwsbyxk